در رسانه‌ها

نمایشگاه کتاب محل تبادل افکار و اندیشه هاست

آقای محمد زره ساز استاد دانشگاه ، نمایشگاه بین المللی کتاب را ویترینی جذاب از انتشارات جدید داخلی و خارجی دانست و گفت: نمایشگاه کتاب محلی برای تبادل افکار و اندیشه ها است.

این مدرس دانشگاه در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، افزود: بسیاری از افرادی که به نمایشگاه بین المللی کتاب می‌آیند، مراجعه کنندگان دائمی به کتابفروشی‌ها نیستند و فروش کتاب در نمایشگاه کاری مبارک است.

آقای زره ساز گفت: با برنامه ریزی بهتر در نمایشگاه می‌توان سبب ترغیب بیشتر مردم به کتاب و کتابخوانی شده و این کار در درازمدت به سود کتابفروشی‌ها شده و فروش بیشتر کتاب را درپی خواهد داشت.

ضرورت ایجاد پایگاهی جامع برای بهره وری بیشتر نمایشگاه کتاب
آقای زره ساز نشست های جنبی در حاشیه نمایشگاه را خیلی خوب دانست و گفت: متاسفانه این نشست ها به علت نبود برنامه ریزی درست و زیرساخت های مناسب به خوبی به جامعه هدف عرضه نمی شود.

وی افزود: می توان با ایجاد پایگاهی جامع برای استفاده از نظرها و دیدگاههای نخبگان برای بهره وری بیشتر از این رویداد عظیم فرهنگی استفاده کرد.

صنعت نشر کشور نیازمند زیرساخت فناوری روز

آقای زره ساز با بیان اینکه وضعیت نشر کشور نیازمند حمایت دولت است گفت: با تجهیز زیرساخت ها و فناوری روز می توان هزینه تولید کتاب را کاهش داد و سبب رونق صنعت نشر کشور شد.

وی افزود: فرایند توزیع کتاب در جامعه هم باید بازنگری مجدد شود تا منابع تولید شده را بتوان در دورترین نقطه از کشور در دسترس مخاطبان قرار داد.

لینک خبر

برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن