در رسانه‌ها

منشا تولید‏ اطلاعات، مهمترین عامل آلودگی اطلاعات

آقای محمد زره ساز استاد دانشگاه آلودگی اطلاعات را تلفیقی از اطلاعات درست با نادرست دانست و گفت: درصد بالایی از اطّلاعات در سازمان های مختلف، دچار آلودگی های اطلاعاتی بوده و سبب سردرگمی استفاده کنندگان از اطلاعات می شوند.

آقای زره ساز در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما‏‏‏، مهمترین عامل آلودگی اطلاعات را منشا تولید اطلاعات دانست و گفت: آلودگی اطلاعات سبب نارضایتی مخاطب شده و ممکن است ضربه‌های جبران ناپذیری به استفاده کنندگان از اطلاعات وارد کند.

آقای محمد زره ساز استاد دانشگاه راهکار برون رفت از آلودگی اطلاعات را پالایش اطلاعات دانست و گفت: ضروری است افراد اطلاعات مورد نیاز خود را از منابع معتبر دریافت کنند.

وی افزود: برای پالایش اطلاعات باید واسطه هایی بین فرستنده و گیرنده اطلاعات وجود داشته باشد تا اطلاعات کیفیت سنجی شده و در اختیار مخاطبان قرار گیرد.

آقای زره ساز استاد دانشگاه یکی از راههای شناخت اطلاعات صحیح و آلوده را آموزش افراد دانست و گفت: برای این کار ضروری است روش اعتبار سنجی اطلاعات به صورت دقیق تبیین شود.
وی افزود برای اینکار باید ماهیت و معیارهای اطلاعات باکیفیت برای افراد تبیین شود تا افراد در مواجه با اطلاعات دچار سردرگی نشوند.

لینک خبر

برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن